021/9335 ALCOLINE ALIAT - Linie de asistenta pentru lupta cu dependenta de alcool. Informatii si sprijin pentru persoanele cu probleme legate de consumul de alcool si apropiatii acestora oferite de profesionisti si fosti dependenti. Luni-Vineri 10.00-17.00. Tarif normal.

Servicii de tratament ambulator si rezidential in Bucuresti si Suceava: http://www.clinica-aliat.ro

Centre gratuite ALIAT, de interventii scurte, AlcoInfo: Brasov-Spitalul Judetean, Bucuresti-Spitalul Pantelimon si Institutul Clinic Fundeni, Suceava - Spitalul Judetean. Detalii pe http://www.alcohelp.ro.

Cafeneaua lu' Styx

Aici puteti povesti experientele personale.
Avatar utilizator

Sunt autorul acestui subiect
styx
Veteran
Veteran
Mesaje: 2527
Membru din: 01 Iul 2014, 19:28
Zile de abstinență: 30,06,2014
Zile de abstinență:
Ani de abstinență: 6 ani

Gen: Nespecificat - Nespecificat

Re: Cafeneaua lu' Styx

Mesajde styx » 21 Mar 2020, 13:51

Salutare tuturor!


Recuperarea și prevenirea recăderii - 25 de întrebări
Aceasta este o listă de verificare cu 25 de întrebări pe baza celor 5 reguli de recuperare care îți vor arăta cât de bine te descurci în recuperare și ce domenii ar putea fi necesare spre a le consolida
.
Pentru Regula 1. Creați-vă o nouă viață unde este mai ușor să nu consumați.
1. Cât de des evitați situațiile cu risc ridicat, cum ar fi HALT (foame, singurătate, singurătate, oboseală) și persoanele și locurile cu risc ridicat?
2. Cât de des te gândești la consecințe atunci când ai pofte?
3. Cât de des faci ceva pentru a-ți distrage atenția de la consum atunci când ai pofte?
4. Cât de des îți provoci gândirea negativă și cauți modalități sănătoase de gândire?
5. Cât de des ești în măsură să stabilești limite sănătoase și să spui „nu“ la cererile nerezonabile?
6. Cât de des ești în măsură să rezolvi sentimentele incomode în loc să ți le reăprimi?
7. Ai scăpat de toți oamenii și lucrurile cu care obișnuiai să consumi?
8. Ai cel puțin 3 strategii pentru a face față provocărilor sociale, unde consumul este implicat?



Pentru Regula 2. Cere ajutor și dezvoltă un cerc al recuperării.
1. De câte ori în ultima lună, ai fost la un grup de recuperare de auto-ajutor de cel puțin două ori pe săptămână?
2. Câte zile pe săptămână comunici cu sponsorul tău în recuperare?
3. Câte zile pe săptămână faci de lucrul la Pași?
4. Cat de des ceri ajutor atunci când ai pofte?
5. Atunci când apare o situație care îți poate afecta recuperarea, cât de des ceri sfatul înainte de a lua măsuri?
6. V-ați făcut prieteni noi în și de recuperare?



Pentru Regula 3. Fii sincer cu tine și cu toată lumea din cercul tău de recuperare
1. Cât de mult timp simți că ești capabil de gestionarea oricăror provocări pentru recuperarea ta?
2. Cât de des ești complet sincer cu toți cei din cercul tău de recuperare?
3. Pe parcursul ultimei luni, ai fost vreodată atât de onest, astfel că atunci când împărtășeai te-ai simțit un pic incomod?
Aceste întrebări se aplică ultimei luni sau timpului scurs de la ultima sesiune de consiliere.


Pentru Regula 4. Practică auto-îngrijirea

1. Cât de des practici o alimentatie sanatoasa si ai grijă de obiceiurile de dormit?
2. Câte zile pe săptămână practicați o formă de relaxare minte-corp?(meditatie, rugăciune, plimbări, sport-n.tr)
3. Cât de des vă sărbătorți micile victoriile?
4. Câte zile pe săptămână te distrezi într-un mediu curat și abstinent?
5. Câte zile pe săptămână, scrii o listă a recunoștinței despre recuperarea ta, viața ta, și oamenii din ea?
6. Cât de mult din timp simți că ești o persoană bună și simți că îți place tine?


Pentru regula 5. Nu încerca să-ți negociezi recuperarea
1. Cât de mult din timp accepți pe deplin că nu poți controla consumul substanței?
2. Cât de mult din timpul tău ești liber să-ți „folosești fanteziile“ și să-ți „folosești visele?“
Răspundeti folosind: „Întodeauna” sau „DA; „Mai mult din jumătatea timpului”; - „Mai puțin din jumătatea timpului”; - „Niciodată sau NU”
Punctaj răspunsuri:
- „Întodeauna” sau „DA”= 4 puncte
- „Mai mult din jumătatea timpului”= 3 puncte
- „Mai puțin din jumătatea timpului”= 2 puncte
- „Niciodată sau NU”= 0 puncte

Interpretarea rezultatelor:
< 50. Dacă aveți un scor mic de 50 de puncte, asta nu înseamnă că veți recidiva, dar sunteți la risc mai mare pentru recidivă, și ar trebui să vă schimbați strategia de recuperare.
Între 50 – 75 de puncte. Dacă aveți un scor mediu, este normal în primele faze ale recuperării. Nu fiți duri cu voi. Recuperarea este o serie de îmbunătățiri. Este vorba despre progres nu despre perfecțiune.
> 75 de puncte. Dacă aveți un scor mai mare de 75 de puncte, felicitări. Continuați să fiți conștienți de recuperare. Dependenta este vicleană și se poate strecura înapoi, dacă nu ești atent.

Sursa unde găsiți si un tabel frumos… https://www.addictionsandrecovery.org/t ... -rapid.htm

Cale senină!
Alcoolul nu este raspunsul , el doar te face sa uiti intrebarea!
Avatar utilizator

Ambasador
Veteran
Veteran
Mesaje: 1107
Membru din: 17 Apr 2017, 22:50
Gen: Feminin - Feminin

Re: Cafeneaua lu' Styx

Mesajde Ambasador » 24 Mar 2020, 20:46

Iti multumesc pentru postarile tale, suflet cald. Ma inspira, imi dau incredere. 🤗😘
"Orice schimbare este grea la început, urâtă la mijloc şi minunată la final." Robin Sharma
Avatar utilizator

Sunt autorul acestui subiect
styx
Veteran
Veteran
Mesaje: 2527
Membru din: 01 Iul 2014, 19:28
Zile de abstinență: 30,06,2014
Zile de abstinență:
Ani de abstinență: 6 ani

Gen: Nespecificat - Nespecificat

Re: Cafeneaua lu' Styx

Mesajde styx » 25 Mar 2020, 16:57

Cu mare drag, Suflet frumos! Să ne fie de folos!🤗😘
Alcoolul nu este raspunsul , el doar te face sa uiti intrebarea!

Joy
Veteran
Veteran
Mesaje: 7063
Membru din: 10 Dec 2011, 05:05
Gen: Nespecificat - Nespecificat

Re: Cafeneaua lu' Styx

Mesajde Joy » 12 Apr 2020, 13:50

''Viața este suma opțiunilor noastre'' Albert Camus
Avatar utilizator

Sunt autorul acestui subiect
styx
Veteran
Veteran
Mesaje: 2527
Membru din: 01 Iul 2014, 19:28
Zile de abstinență: 30,06,2014
Zile de abstinență:
Ani de abstinență: 6 ani

Gen: Nespecificat - Nespecificat

Re: Cafeneaua lu' Styx

Mesajde styx » 21 Apr 2020, 16:26

Salutare lume!

@ Joy,multumesc!

Azi, 2 imagini sugestive...


Imagine
Imagine
Alcoolul nu este raspunsul , el doar te face sa uiti intrebarea!
Avatar utilizator

Sunt autorul acestui subiect
styx
Veteran
Veteran
Mesaje: 2527
Membru din: 01 Iul 2014, 19:28
Zile de abstinență: 30,06,2014
Zile de abstinență:
Ani de abstinență: 6 ani

Gen: Nespecificat - Nespecificat

Re: Cafeneaua lu' Styx

Mesajde styx » 10 Mai 2020, 19:18

Salutare tuturor!
Un articol interesant...

Eşecul programului meu de 30 de zile fără băutură

Eram la cumpărături cu maşina, cu soţul meu, şi am tras la o veche tavernă pentru a lua prânzul. Nu ţin minte ce am mâncat, deşi am o imagine clară a şervetului de pe masă. Era haios, pătat cu inele de bere şi probabil ceva lacrimi. Ţin minte că am lăsat un pic de bere în pahar şi mi-am spus că ăsta e un semn bun. Urma să fie ultima mea bere în următoarele 30 de zile.Pot face o mulţime de lucruri neplăcute pentru 30 de zile. Am eliminat zahărul şi am făcut exerciţii fizice zilnic pentru 30 de zile. Probabil că aş putea purta cârlige de rufe în urechi timp de o ora în fiecare zi dacă aş şti că este doar pentru o lună.

Era la începutul lui ianuarie iar berea de care m-am lepădat atârna ca o piatră de moară. Eram mai mult decât obosită din cauza mahmurelilor, vinei şi regretelor care păreau să se asocieze cu băutul. Era timpul să revin în control.

Poate că planul ăsta ar fi mers dacă băutul meu ar fi fost normal, ceea ce nu era. De fapt, mai făcusem programul de renunţare pentru 30 de zile în urmă cu 15 ani. După ce am vomitat în holul blocului şi am avut o mahmureală foarte de rahat, am scormonit rafturile librăriilor până am găsit un plan care implică sa renunţi pentru o lună şi apoi să înveţi să bei cu moderaţie. Nu pot spune că a funcţionat, dar am căutat din nou cartea, 15 ani mai târziu.

Dar eram cu zece ani în urmă faţă de ştirea că autorul acelei cărţi, şi fondator al Moderation Management, Audrey Kishline, a omorât doi oameni conducând beată. Chiar ştirile vechi despre cineva pe care nu-l cunoşti te pot doborî. Dar beţivii nu sunt uşor de descurajat. Am cumpărat o nouă ediţie a cărţii, un caiet de lucru care nu menţiona nimic de soarta bietului său autor.

În următoarele 30 de zile nu am băut şi m-am concentrat pe caietul de lucru. Perioada de 30 de zile de abţinere era ca o prefaţă a unei vieţi în abstinenţă. Ar fi trebuit să îmi arate ce pierdeam atunci când beam de mă băgam în ceaţă în fiecare seară. Am sperat totodată că îmi va reseta toleranţa (la alcool), care devenise tot mai nesăţioasă şi impredictibilă. Am conceput un plan de băut cu exact în ce zile şi cât de mult voi bea şi l-am trimis prin e-mail soţului meu. Se pare că atunci când foloseşti Excel ca să-ţi urmăreşti băutul şi când îi legi pe alţii cu această responsabilitate este un semn că ai o problema cu băutul.

Încerc să-mi amintesc ce am simţit în timpul acelor 30 de zile de trezie. Nu a fost nici pe departe acel magic norişor roz pe care pluteam când şi când în primul meu an de adevărată abstinenţă. Ştiu că am fost uşurată că nu mai trebuia să fiu obsedată la nesfârşit despre când şi cât să beau, şi mai ştiu că nu mi-a fost dor de mahmureli. Dar eram încă destul de sigură că voi putea reseta felul meu de a bea. Credeam sincer că e o chestie de voinţă şi de a avea un plan.

“Era la începutul lui ianuarie iar berea de care m-am lepădat atârnă ca o piatră de moară. Eram mai mult decât obosită din cauza mahmurelilor, vinei şi regretelor care păreau să se asocieze cu băutul. Era timpul să revin în control.”

Când perioada de 30 de zile de abţinere s-a încheiat, am pus din nou botul. Mi-am urmat planul făcut în scris la perfecţie. Am băut doar de vineri pâna duminică şi nu mai mult de trei pahare pe seară. Şi ştiţi ceva? Am dat-o complet în bară.

Am urât perioada de timp de aproape două săptămâni cât am băut moderat. Am urât toată acea aşteptare şi amânare pentru că nici măcar nu merită. Dacă făceam pauze între băute aşa cum trebuia, nu era nici o sfârâială. Nu mă puteam duce către o inconştienţă pufoasă pentru că trebuia să fiu cu ochii pe ceas, să nu ratez momentul când puteam să mai iau o doză de băutură, ori să curm chinul ducându-mă la culcare - şi nici nu dormeam bine. Care era rostul?

Cam după două săptămâni de băut moderat conform acestui plan, am început să beau mai târziu că să fie perioadele mai aproape. Am găsit o mică ameţeală în asta. Dar după încă o săptămâna am tras un pahar de vin (sau patru?) după o zi de luni grea de tot. Marele experiment de moderaţie luase sfârşit şi eu eşuasem.

Am continuat să beau în următoarele patru luni. Ţineţi minte cum credeam că 30 de zile de abţinere îmi vor reseta toleranţa? Ha! Eram mai nesăţioasă ca oricând. Am avut câteva momente înfricoşătoare în acele patru luni. Am leşinat (ceea ce nu făcusem în 15 ani). Mahmurelile au fost unele din cele mai rele pe care le-am trăit. Unele erau aşa de rele că trebuia să iau ceva doar ca să funcţionez. Poate că asta m-a zgâlţâit. Am înţeles în sfârşit ce înseamnă băutul de dimineaţă dincolo de ce am văzut în filme.

Când am decis să abandonez băutul definitiv, în iunie al acelui an, nu a fost nimic special. Nu mi-am distrus masina, nimeni nu m-a ameninţat că mă bagă la rehab. Cred că am ajuns incredibil de obosită de eşecuri.

Există o expresie “mi-e silă şi am obosit să-mi fie silă şi să fiu obosit”, care descrie perfect ce simţeam eu fiind în contradicţie cu băutul meu. Câteodată îmi doream să fi fost ca una dintre aceia care păreau că nu le pasă că băutul din greu îi făcea nepăsători şi trişti. Acum văd asta aşa cum este: cel mai bun dar pe care l-am primit.

La şase luni după acel ianuarie pe uscat, m-am afundat într-un fotoliu într-o camera întunecată care mirosea a ceară de parchet şi cafea proastă. Cu toate că nu mă simţeam grozav, am simţit în sfârşit uşurare. Nu mai trebuia să mă gândesc la momentul când puteam să beau şi când aş putea să trişez un pic şi cum se va desfăşura tot coşmarul în capul meu. Când m-aş trezi a doua zi dimineaţa ori chiar în toiul nopţii, să liniştesc copilul care are un coşmar, nu voi mai fi mahmură. Voi fi doar eu însămi.

Nu am nici un regret pentru acel ianuarie pe uscat de acum cinci ani. Mi-a arătat cum poate fi viaţa în abstinenţă. Ceea ce a început ca un plan temporar pentru a recăpăta controlul asupra băutului meu a evoluat într-un fel de o viaţă în abstinenţă, care s-a dovedit a fi o cale mult mai uşoară.

sursa-https ://rehabreviews.com/holidays-perfect-escuse-to-drink/-by-KRISTEN RYBANDT
@Articol preluat de pe revista Noi Înșine(revista AA romania)

Cale senină!
Alcoolul nu este raspunsul , el doar te face sa uiti intrebarea!
Avatar utilizator

Sunt autorul acestui subiect
styx
Veteran
Veteran
Mesaje: 2527
Membru din: 01 Iul 2014, 19:28
Zile de abstinență: 30,06,2014
Zile de abstinență:
Ani de abstinență: 6 ani

Gen: Nespecificat - Nespecificat

Re: Cafeneaua lu' Styx

Mesajde styx » 11 Mai 2020, 17:39

De reflectat, pentru abstinenti, codependenti si în special pentru cei care mai caută validări în altă parte decât în ei înșiși...

Dacă îți dorești ca viața ta să fie altfel, este necesar ca, în primul rând, să te schimbi tu, pentru că tu ești creatorul destinului tău, iar atitudinea și mentalitatea ta sunt filtrul propriei realități.


Îți dorești să ai relații de calitate, să fii respectat și apreciat, însă continui să lași de la tine, să te mulțumești cu jumătăți de măsură, să faci sacrificii și compromisuri în speranța că într-o zi toate acestea îți vor fi răsplătite? Dacă tu nu începi să-ți schimbi atitudinea, nici relațiile tale nu se vor schimba. Dacă tu nu începi să te respecți și să te prețuiești pe tine, vei continua să transmiți celorlalți prin atitudinea și comportamentul tău un mesaj de tipul „nu sunt suficient de bun și valoros; dacă eu mă desconsider și mă subestimez, dacă nu mă respect și nu mă apreciez pe mine, tu de ce m-ai respecta și aprecia?”.

Pe de altă parte, un om care își recunoaște în primul rând sieși atât aspectele pozitive cât și minusurile, le acceptă, adică nu se mai rușinează cu ele sau nu se mai simte prost din această cauză, își asumă responsabilitatea pentru ele (fie că vrea să le schimbe sau nu), se va prezenta în fața altora cu o atitudine de acceptare de sine, fapt ce îl va face să se simtă mult mai puternic și stăpân pe sine. Nu se va mai simți presat să fie sau să se comporte într-un fel anume pentru a le face altora pe plac. Nu își va mai condiționa viața și acțiunile de „ceea ce spune lumea”, pentru că nu îl va mai interesa să corespundă unor așteptări și pretenții din exterior. Nu alții ar trebui să decidă cum să fii, cine să fii, cum să trăiești, ci doar vocea ta interioară este cea care contează.

Desigur că pe drumul vieții sistemul de credințe și de valori acceptat de majoritatea în societatea în care trăim își pune amprenta asupra educației, gândirii și devenirii noastre ulterioare. Însă este important să conștientizăm ce aspecte ne sunt benefice și ce aspecte ne împovărează inutil și ne îndepărtează de noi înșine și de calea noastră. Ne este benefic și util să respectăm niște cutume sau să facem niște lucruri doar pentru că toți cei din jurul nostru fac asta? Este bine să fim conștienți că purtăm cu noi un bagaj de credințe, atitudini și comportamente care pot să nu ne fie deloc folositoare, însă care ne-au ghidat (conștient sau inconștient) pașii în viață.

Dacă am ajuns într-un punct în care nu mai suntem mulțumiți de noi înșine și de propria viață, dacă ne simțim captivi, dacă avem frecvent stări de anxietate și tristețe, dacă simțim că viața noastră de zi cu zi nu ne mai reprezintă, a venit momentul să ne asumăm puterea interioară și să facem ceva pentru a schimba situația. Să începem schimbarea cu noi – să ne evaluăm gândurile, credințele, felul în care reacționăm și ne comportăm, să păstrăm ceea ce ne folosește și să eliminăm tot ceea ce ne împovărează existența. Fie că este vorba despre toți acei „trebuie” care ne-au fost repetați și inoculați „trebuie să faci asta și nu cealaltă”, „se cuvine să spui asta și nu cealaltă”, fie că este vorba despre credințe prin care ne autolimităm, fie că este vorba despre anumite tipare și scenarii de viață după care cei mai mulți dintre oameni trăiesc și pe care le-am preluat și noi, să ne eliberăm de tot ceea ce nu ne mai reprezintă și nu mai rezonează cu noi.

Este responsabilitatea fiecăruia dintre noi să trecem printr-un proces de autocunoaștere și de dezvoltare personală care să ne ajute să ne redobândim autenticitatea, să ne (re)definim valorile, să ne stabilim obiective în acord cu acele valori, să ne asumăm responsabilitatea asupra vieții noastre și să nu mai găsim vinovați pentru felul în care trăim acum. În momentul în care noi începem să ne schimbăm, când, de exemplu, nu mai transmitem nesiguranță, ci încredere (pentru că ne-am confruntat fricile și rănile și ne-am eliberat de ele), când nu ne mai este teamă să ne susținem punctul de vedere, să impunem altora limite și granițe ferme de interacțiune, când nu mai acceptăm să fim tratați cu lipsă de respect de ceilalți pentru că ne respectăm îndeajuns pe noi pentru a nu le mai permite asta, automat și felul în care arată viața și relațiile noastre se va schimba.

În loc de a încerca să-i schimbăm pe ceilalți, în loc de a ține cu dinții de relații toxice doar din teama de singurătate sau pentru că nu credem că ne-am descurca pe cont propriu, în loc de a căuta vinovați și a ne transforma în victime, să începem să ne punem pe noi în prim-planul existenței noastre – să ne focalizăm pe noi, pe ceea ce putem schimba la noi, pe ceea ce putem face noi pentru a ne construi viața pe care ne-o dorim.”
- Dr. Ursula Sandner
Alcoolul nu este raspunsul , el doar te face sa uiti intrebarea!

Înapoi la “POVESTEA MEA”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Ratacita și 14 vizitatori