021/9335 ALCOLINE ALIAT - Linie de asistenta pentru lupta cu dependenta de alcool. Informatii si sprijin pentru persoanele cu probleme legate de consumul de alcool si apropiatii acestora oferite de profesionisti si fosti dependenti. Luni-Vineri 10.00-17.00. Tarif normal.

Servicii de tratament ambulator si rezidential in Bucuresti si Suceava: http://www.clinica-aliat.ro

Centre gratuite ALIAT, de interventii scurte, AlcoInfo: Brasov-Spitalul Judetean, Bucuresti-Spitalul Pantelimon si Institutul Clinic Fundeni, Suceava - Spitalul Judetean. Detalii pe http://www.alcohelp.ro.

Coronavirusul, alcoolul, abstinenta, izolarea si carantina

Aici puteti povesti experientele personale.
Avatar utilizator

Sunt autorul acestui subiect
admin
Administratorul site-ului
Mesaje: 1111
Membru din: 11 Noi 2009, 17:43
Gen: Masculin - Masculin
Contact:

Coronavirusul, alcoolul, abstinenta, izolarea si carantina

Mesajde admin » 24 Mar 2020, 16:10

Dragi forumisti. Am pornit un topic special pentru acest subiect legat de coronavirus, pentru ca acest context vine si cu multa anxietate, consum crescut si potentiale riscuri pentru abstinenta. Cum faceti fata, ce va ajuta, ce va incurca ?
ALIAT
office@aliatong.ro
021/9335 Alcoline
Avatar utilizator

Ambasador
Veteran
Veteran
Mesaje: 1236
Membru din: 17 Apr 2017, 22:50
Gen: Feminin - Feminin

Re: Coronavirusul, alcoolul, abstinenta, izolarea si carantina

Mesajde Ambasador » 24 Mar 2020, 21:18

Buna Admin!

Frumos gest ai facut. E bine ca, in aceste vremuri sa fim uniti. Sa ne pastram calmul si sa respectam cerintele specialistilor.
Personal, nu ma plang. Nu am timp sa simt anxietatea, am copiii toata ziua pe langa mine, odata cu ei toate treburile legate de ei: teme, mancare, ordine. Acum imi ramane parca mai mult timp pentru mine si e parca si mai multa caldura in casa. Asa percep eu. Ne jucam, vorbim, suntem impreuna la bine si la rau. Ma ajuta sa-mi stiu familia bine, sanatoasa. Apoi toate activitatile mele: citesc, scriu, urmaresc emisiuni placute, Netflix, dorm, ma rasfat, fac plimbari in jurul casei, imi beau cafeaua dimineata in curte, etc. Consum stiri putine pe zi, doar cele de stricta informare; nu imi place sa ma incarc negativ constant, toata ziua. In privinta consumului, e cu masura, cam in aceleasi limite rezonabile. Inca mai bat la usa abstinentei, dar simt o relaxare in acest sens. Stiu ca ea va veni natural si doar atunci cand imi voi dori cu adevarat!

PS: Nu uita admin te rog, sa inchizi contul Ambasador. Iti multumesc!
"Orice schimbare este grea la început, urâtă la mijloc şi minunată la final." Robin Sharma
Avatar utilizator

Sunt autorul acestui subiect
admin
Administratorul site-ului
Mesaje: 1111
Membru din: 11 Noi 2009, 17:43
Gen: Masculin - Masculin
Contact:

Re: Coronavirusul, alcoolul, abstinenta, izolarea si carantina

Mesajde admin » 25 Mar 2020, 13:08

Buna Ambasador. Multumesc pentru reply. Da, si copii mei sunt un factor protectiv in perioada asta. Tot ce ai enumerat sunt elemente foarte bune, rutina, dozajul stirilor, conectarea cu ceilalti, comunicarea emotiilor, exact ce se recomanda in perioada asta. E bine ca iti monitorizezi consumul, cu atat mai mult acum. Incearca si sa frustrezi mereu tiparul de consum. Nu in acelasi moment al zilei, nu in acelasi context, nu aceeasi bautura, nu acelasi pahar, nu acelasi loc, nu in aceeasi stare. Sanatate multa !

Ok, inchid topicul tau din Prezentati-va, banuiesc ca despre asta era vorba.
ALIAT
office@aliatong.ro
021/9335 Alcoline

catalinul
Veteran
Veteran
Mesaje: 1248
Membru din: 04 Sep 2016, 13:03
Gen: Masculin - Masculin

Re: Coronavirusul, alcoolul, abstinenta, izolarea si carantina

Mesajde catalinul » 29 Mar 2020, 16:53

Buna Admin,
ma gandesc ca in vremurile astea tulburi ar ajuta acum parerea, sfatul unui psiholog cu privire la izolare si riscuri.
Poate ar trebui "reactivati" Ovidiu, Tudorel, Mihai (daca nu esti tu), cei care au primit ceva educatie in privinta asta.
Multa sanatate tuturor!

catalinul
Veteran
Veteran
Mesaje: 1248
Membru din: 04 Sep 2016, 13:03
Gen: Masculin - Masculin

Re: Coronavirusul, alcoolul, abstinenta, izolarea si carantina

Mesajde catalinul » 29 Mar 2020, 16:58

admin scrie:Incearca si sa frustrezi mereu tiparul de consum. Nu in acelasi moment al zilei, nu in acelasi context, nu aceeasi bautura, nu acelasi pahar, nu acelasi loc, nu in aceeasi stare
.

cum "citeste" creierul meu: consuma oricand, oriunde, orice ...😋
Ceva haz de necaz...

Andreea S
Senior
Senior
Mesaje: 167
Membru din: 04 Dec 2019, 21:21
Gen: Feminin - Feminin
Contact:

Re: Coronavirusul, alcoolul, abstinenta, izolarea si carantina

Mesajde Andreea S » 30 Mar 2020, 20:36

Buna,
Desi vad din toate sursele si in toate domeniile Corona aduce neliniste, la noi in familie e pe dos. De cand cu aparitia acestui virus sotul meu a redus simtitor consumul de alcool, e mult mai interesat de familie, activitati cu fetita, isi asuma raspunsabilitati pe care alte data nici nu le vedea, activitati in curte si gradina. E foarte responsabil in ceea ce priveste regulile de igiena iar faptul ca nu mai are influenta gastii cu care consuma de obicei e o mare schimbare. Deci nu stiu la altii, dar la noi e de bine!

Airam
Veteran
Veteran
Mesaje: 1204
Membru din: 21 Sep 2016, 14:06
Gen: Feminin - Feminin

Re: Coronavirusul, alcoolul, abstinenta, izolarea si carantina

Mesajde Airam » 31 Mar 2020, 10:33

Buna ziua,
eu am constatat ca ma inteleg foarte bine cu sotul de cand sunt si eu acasa. Nu avem copii mici, dar avem curte, gradina, e bine. Sa scapam cu totii sanatosi.
PS. Cu alcoolul nu am probleme, eu imi vad de drumul meu, iar dumnealui alcoolul nu ma intereseaza.
Sanatate multa pentru toata lumea.

Airam
Veteran
Veteran
Mesaje: 1204
Membru din: 21 Sep 2016, 14:06
Gen: Feminin - Feminin

Re: Coronavirusul, alcoolul, abstinenta, izolarea si carantina

Mesajde Airam » 31 Mar 2020, 10:35

Imagine
Avatar utilizator

Sunt autorul acestui subiect
admin
Administratorul site-ului
Mesaje: 1111
Membru din: 11 Noi 2009, 17:43
Gen: Masculin - Masculin
Contact:

Re: Coronavirusul, alcoolul, abstinenta, izolarea si carantina

Mesajde admin » 01 Apr 2020, 21:26

La sugestia lui Catalin pun si aici sfaturile realizate de colegii mei de la clinica ALIAT.

Sfat 1
Sugestii pentru un somn sănătos și odihnitor
• Nu consumați alimente, substanțe excitante (ceai, cafea) înainte de a merge la culcare
• Câteva exerciții fizice ușoare cu 30 de minute înainte de a merge la culcare pot fi de folos (flotări, abdomene, genoflexiuni)
• Rezervați dormitorul doar pentru somn sau sex (nu citit, lucrat sau uitat la televizor).
• Dacă vedeți că nu puteți adormi după mai mult de 15-20 de minute, ridicați-vă din pat și faceți o activitate ușoară (citit, făcut un ceai, uitat într-o revistă – NU uitat la televizor, seriale sau mâncat!). Reîntorceți-vă în pat când simțiți că vă ia somnul.
• Nu folosiți substanțe psihotrope (alcool, cannabis, medicamente fără prescripție) pentru a induce somnul. Pe termen lung, dificultățile de somn se vor accentua!
• Dacă problemele de somn persistă, apelați la ajutorul unui medic psihiatru sau psiholog. În cadrul Clinicii ALIAT București, orice persoană adultă asigurată de pe teritoriul României poate beneficia de consultații gratuite online – 0727880447

Sfat 2
Sugestii pentru o stare de calm și gestionarea stărilor de anxietate (1)
• Învățați să recunoașteți stările de anxietate – nu doar panica intensă însoțită de teama de a muri sau a înnebuni, dar și rumegarea gândurilor prăpăstioase, îngrijorarea permanentă, amorțeala în membre, stările de nod în gât, fluturi în stomac sau de scurtare a respirației
• Practicați în aceste momente respirația în 4 timpi egali: inspir – pauză – expir – pauză
• Imaginați-vă aceste stări ca un val care vine spre voi – nu încercați să-l opriți, lăsați-l să vă urce și să vă coboare.
• Dacă problemele de anxietate persistă, apelați la ajutorul unui medic psihiatru sau psiholog. În cadrul Clinicii ALIAT București, orice persoană adultă asigurată de pe teritoriul României poate beneficia de consultații gratuite online – 0727880447


Sfat 3
Sugestii pentru o stare de calm și gestionarea stărilor de anxietate (2)
• Găsiți și repetați în minte un gând care să vă ancoreze în realitate și să vă ofere speranță – de exemplu, “Și mâine e o zi!”
• Multe persoane cu tulburări de anxietate vor descoperi că se descurcă mai bine decât ar fi crezut în situația prezentă. De multe ori, scenariile de groază ale unui anxios sunt mult mai rele decât ce se petrece în realitate. Folosiți această stare de echilibru pentru a-i ajuta pe ceilalți și a regăsi un sentiment al valorii de sine!
• Nu folosiți substanțe psihotrope (alcool, cannabis, medicamente fără prescripție) pentru a regla aceste stări. Pe termen lung, dificultățile se vor accentua!
• Dacă problemele de anxietate persistă, apelați la ajutorul unui medic psihiatru sau psiholog. În cadrul Clinicii ALIAT București, orice persoană adultă asigurată de pe teritoriul României poate beneficia de consultații gratuite online – 0727880447

Sfat 4
Un exercițiu de relaxare: CONCENTRAREA PROGRESIVĂ

• Lipiţi-vă tălpile de podea, îndreptaţi-vă postura şi închideţi ochii sau priviți într-un punct fix.
• Inspiraţi și expiraţi adânc și încet de câteva ori, apoi continuați să respirați normal.
• Focalizează atenția, fără a face un efort prea mare, pe 3 sunete diferite din jur (alternativ, pot fi 3 obiecte diferite din cameră sau 3 senzații diferite ale corpului – contactul corpului cu scaunul, al picioarelor cu podeaua, etc.)
• Apoi, elimină unul din stimuli și rămâi atent în acelaşi timp doar la două din cele trei sunete.
• După un timp, concentrează-te asupra unui singur sunet (obiect sau senzație).
• Rămâi liniştit câteva momente.
• Lasă să treacă gândurile care îți vin în minte..
• Lasă tensiunea să părăsească corpul.
• Când vă simţiţi relaxat, deschideţi ochii şi reveniţi încet în încăpere.


Sfat 5
Sugestii pentru o stare de bine și gestionarea stărilor depresive (1)

• Implică-te în ceva mai mare decât tine – grija față de o familie mai nevoiașă, cumpărături sau menaj pentru un bătrân, contribuții pozitive pe forumurile de discuții online, etc.
• Dă un sens vieții tale în această perioadă și construiește în minte un viitor pentru ce vei face după ce pandemia va lua sfârșit. În ce fel va fi mai bună viața ta atunci, îmbogățită cu cele ce ai aflat despre tine acum?
• Abuzul de substanțe poate declanșa prin el însuși stări depresive. Menține limitele de consum de alcool, tutun sau alte substanțe care știi ca nu-ți creeaază probleme!
• Dacă problemele de depresie persistă, apelați la ajutorul unui medic psihiatru sau psiholog. În cadrul Clinicii ALIAT București, orice persoană adultă asigurată de pe teritoriul României poate beneficia de consultații gratuite online – 0727880447


Sfat 6
Sugestii pentru o stare de gestionarea bine și stărilor depresive (2)

• Nu suferi în tăcere! Pune în cuvinte ceea ce gândești sau simți, indiferent cât de greu sau inutil sau împovărător pentru celălalt pare. Caută o persoană pe care o respecți și cere-i 30 de minute de ascultare atentă. Ocolește prietenii care au mereu câte un sfat de dat și o experiență personală de povestit.
• Oboseala, lipsa de energie, gândurile de inutilitate și de dorință de a muri sunt simptome ale depresiei, la fel cum tusea și febra sunt simptomele pneumoniei. Caută ajutor!
• Nu folosiți substanțe psihotrope (alcool, cannabis, medicamente fără prescripție) pentru a regla aceste stări. Pe termen lung, dificultățile se vor accentua!
• Dacă problemele de depresie persistă, apelați la ajutorul unui medic psihiatru sau psiholog. În cadrul Clinicii ALIAT București, orice persoană adultă asigurată de pe teritoriul României poate beneficia de consultații gratuite online – 0727880447

Sfat 7
EXERCIŢIUL DE RELAXARE IMAGINEA CLEPSIDREI
Închide ochii şi începe prin a inspira adânc, menţine respiraţia, apoi expiră încet de câteva ori. Apoi, pe tot parcursul exerciţiului, menţine un ritm egal al respiraţiei.
Imaginează-ţi că trupul îţi este în întregime umplut cu nisip fin, moale şi că la degetele de la mâini şi picioare sunt nişte mici găurele. Nisipul se scurge încet din trup prin degetele de la mâini şi picioare. Simţi cum nisipul se scurge uşor şi, pe măsură ce părăseşte trupul, acesta devine tot mai ușor şi mai nemişcat.
Lasă capul să cadă înainte sau să se afunde în pernă, pe măsură ce nisipul îţi părăseşte corpul. Pe măsură ce nivelul nisipului coboară, braţele şi abdomenul devin tot mai ușoare. Te cufunzi tot mai mult în scaun sau în pat.
Simţi cum nisipul se scurge încet din picioare şi, o dată cu el, picioarele devin mai relaxate şi mai ușoare.
O dată cu ultimele fire de nisip care se scurg prin degetele de la picioare, îţi vei simţi corpul total relaxat și confortabil.
Continuă să ţii ochii închişi, respiră uşor şi egal. Lasă-ţi mintea să rătăcească fără să se oprească asupra unui gând anume.
Când vei dori să termini exerciţiul de relaxare, deschide ochii şi începe să devii încet conştient de cele ce te înconjoară. Mişcă pe rând braţele şi picioarele.
Te vei simţi calm, reconfortat și relaxat.
ALIAT
office@aliatong.ro
021/9335 Alcoline
Avatar utilizator

Sunt autorul acestui subiect
admin
Administratorul site-ului
Mesaje: 1111
Membru din: 11 Noi 2009, 17:43
Gen: Masculin - Masculin
Contact:

Re: Coronavirusul, alcoolul, abstinenta, izolarea si carantina

Mesajde admin » 01 Apr 2020, 21:29

De asemenea un gand pentru parinti. Felul in care gestionam in familii, cupluri, comunitati aceasta pandemie de coronavirus, devine cadrul de referinta si tiparul de raspuns viitor pentru copiii nostrii in fata evenimente ulterioare de acest tip. Fara a fi pesimisti, istoria ne sugereaza ca si ei vor fi confruntati cu astfel de provocari. Intai, trebuie sa fim sinceri cu noi si sa acceptam faptul că parinții sunt “dezbracati” in fata copiilor, in ciuda eforturilor lor de a promova o anumita imagine, anumite comportamente dorite, ideologii sau credinte. Suntem observati din primul moment in care copilul ajunge acasa de la maternitate, iar mamicile cu cca 40 de saptamani inainte, si tot ce facem ca parinti este integrat in constructul mental al copilului. Este mult mai important cum interactionam noi cu mediul inconjurator decat ce le predicam lor. In pandemia de coronavirus lupa lor devine si mai mare. Daca urmarim stiri excesiv, daca discutam prea mult despre asta, daca petrecem mai mult timp absorbiti in ecrane, daca mutam supermarketul in camara, daca citim toate teoriile legate de pandemie si incepem sa ne producem propriile teorii nevalidate, daca ne sunam exagerat de des “batranii” sa ne asiguram ca sunt bine, daca renuntam la rutina, etc.etc.etc setam tipul de raspuns viitor la astfel de evenimente. Cum am vrea sa raspunda copii nostrii in astfel de momente ? Acum este ocazia sa le "instalam" acest raspuns intr-un mod cat mai responsabil.
ALIAT
office@aliatong.ro
021/9335 Alcoline

Înapoi la “POVESTEA MEA”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: ioanide67 și 168 vizitatori